مقایسه ‌ام دی اف پلی گلاس و ‌های گلاس

کابینت های پلی گلاس و های گلاس جزو خانواده های درخشان و براق هستند که بیشتر در طراحی های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، این دو نوع کابینت از نظر کیفیت و دوام با هم تفاوت هایی دارند اما مواد اولیه آن ها تقریبا یکسان می باشد، برای پی بردن به تفاوت بین کابینت پلی گلاس و های گلاس ابتدا باید هر دو آن را شرح دهیم. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت ورق هایگلاس agt ترک و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

بررسی ویژگی های کابینت هایگلاس

این نوع کابینت از ام دی اف خام با روکش پلکسی گلاس تهیه می شود، این ام دی اف اغلب از خرده و ضایعات چوب درختان طبیعی به دست می آید سپس توسط دستگاه های بخصوص متراکم شده و با فشار و دمای بالا پرس می شوند اگر این تخته چوب را با روکشی از پلکسی گلاس بپوشانند به آن هایگلاس می گویند. پلکسی گلاس از پلی کربنات می باشد که وزن کمی دارد اما دارای استقامت بالایی است از این جهت مورد توجه بیشتر افراد بوده و محبوبیت ویژه ای دارد. از این نوع کابینت برای محیط های کوچک بیشتر استفاده می کنند زیرا نور را منعکس می کنند و همین امر سبب می شود محیط در نظر مخاطب دلبازتر باشد.
به طور کلی استفاده از کابینت های هایگلاس و پلی گلاس برای آشپزخانه های کوچک و بدون پنجره بسیار مناسب است و زیبایی آن را دو چندان می کند. یکی از بزرگترین عیب های کابینت هایگلاس آسیب پذیر بودن در برابر خط و خش می باشد، از این جهت این جنس برای کانتر آشپزخانه اصلا مناسب نیست، اما امروزه با استفاده از روکش های پلی استری مقاومت هایگلاس ها در برابر ضربه و خط و خش بسیار بالا رفته و سبب زیباتر شدن طراحی آشپزخانه می شود. از دیگر مزایای هایگلاس می توان به مقاومت در برابر آب، نفوذ ناپذیری، سطحی صاف و صیقلی، ظاهری زیبا و … اشاره کرد.

بررسی ویژگی های کابینت پلی گلاس

پلی گلاس دارای دوام و طول عمر بالاتری است که خصوصیات برجسته تری نسبت به هایگلاس دارد، نوع پلی گلاس نسبت به هایگلاس دارای درخشش و صافی بیشتری است اما مقاومت بیشتری نسبت به خط و خش دارد به همین دلیل جذابیت و کیفیت خود را بیشتر حفظ می کند. پلی گلاس ها به دو صورت مات و براق در کنار هم نیز تولید می شود در صورتی که هایگلاس این قابلیت را ندارد و فقط به صورت مجزا یا مات و یا براق طراحی می شود. در واقع پلی گلاس با پلیمرهای بسیار براق روکش می شود و ظاهری شبیه شیشه دارد، پلی گلاس ها درخشندگی بیشتری دارند زیرا سطح آن ها از پلی استر می باشد.

 

بررسی تفاوت های های گلاس و پلی گلاس

با توجه به تعاریفی که در بالا شد می توان تفاوت های کابینت پلی گلاس و هایگلاس را در موارد زیر جمع بندی کرد:

  • هر دو از ام دی اف خام هستند اما دارای روکشی متفاوت با خصوصیات متفاوت هستند.
  • هر دو درخشندگی و قابلیت بازتاب نور را دارند اما پلی گلاس دارای درخشندگی و بازتاب بیشتری است.
  • پلی گلاس نسبت به خط و خش مقاوم تر است.
  • پلی گلاس در برابر حرارت مقاوم است و تغییر رنگ نمی دهد اما هایگلاس به خصوص رنگ های روشن آن در برابر حرارت تغییر رنگ جزئی می دهند.
  • کابینت پلی گلاس به مراقبت ویژه ای نیاز ندارد.
  • هایگلاس نسبت به مواد شیمیای مقاومت ندارد و دچار آسیب می شود اما پلی گلاس نسبت به این مورد مقاومت دارد.
  • طول عمر پلی گلاس بیشتر از هایگلاس است.
  • قیمت کابینت پلی گلاس بیشتر از هایگلاس است.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *