ام دی اف پلی گلاس چگونه تولید می‌شود

از وقتی طراحی و چیدمان‌های مدرن جایشان را در خانه‌ها باز کردند، کابینت‌های براق و صیقلی نیز به خانه های ما وارد شدند و زیبایی آشپزخانه‌ها را دوچندان کرده اند. حالا دیگر انواع مختلف کابینت ‌های «گلاس» یا درخشنده، پای ثابت خیلی از آشپزخانه‌ها به خصوص آشپزخانه های مدرن هستند. بنابراین خیلی‌ها دوست دارند در مورد انواع کابینت‎‌های براق و ویژگی‌هایشان بدانند و با اطلاعات کامل و چشم باز یکی از آنها را برای آشپزخانه‌‍‌ی منزل‌شان انتخاب کنند.

ما در این مطلب قصد داریم در مورد کابینت پلی گلاس به‌طور کامل توضیح بدهیم و از تفاوت کابینت پلی گلاس و کابینت هایگلاس با جزئیات تمام برایتان صحبت کنیم. اگر می‌خواهید با کابینت پلی گلاس آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

کابینت پلی گلاس چیست؟

پلی گلاس یکی از اعضای خانواده‌ی کابینت‌‌های «گلاس و براق» است. کابینت‌های گلاس انواع مختلفی دارند که اتفاقًا، پلی گلاس یکی از بهترین‌ و مقاوم‌ترین‌هایشان است. سطح شفاف، براق و صیقلی این کابینت دل هر بیننده‌ای را خیلی سریع می‌برد. معروف ترین نوع این کابینت ها هم کابینت های گلاس است.

اگر بخواهید بدانید این نوع کابینت چطور درست می‌شود باید بگوییم که برای ساخت یک کابینت پلی گلاس، به ورق پلی گلاس نیاز دارید. مغز ام دی اف پلی گلاس مانند سایر گلاس‌ها از جنس ام دی اف خام است. این کابینت‌ها روکش خاصی دارد که آن را از بقیه‌ی گلاس‌ها متمایز می‌کند.

برای تولید ورق ام دی اف پلی گلاس، دو طرف ام دی اف را با ورق ملامین می‌پوشانند و درنهایت سطح کار را یک لایه‌ی پلی استر براق و شیشه‌مانند می‌چسبانند.

رنگ ام دی اف پلی گلاس را رنگ همان ورق ملامین مشخص می‌کند. کابینت پلی گلاس رتبه اول شفافیت و هم‌چنین مقاومت را در بین انواع کابینت‌های گلاس دارد. در ادامه بیشتر در مورد ویژگی‌های پلی گلاس توضیح می‌دهیم.

 

کابینت پلی گلاس چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد؟

خیلی از ویژگی‌هایی که از یک کابینت خوب و مطمئن می‌خواهید در پلی گلاس وجود دارد. برخی از مزیت‌های ام دی اف پلی گلاس در ادامه آمده است!

  • پلی گلاس مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارد.
  • مواد شوینده‌ای مثل پاک کننده‌های آشپزخانه، الکل و سرکه به این نوع کابینت آسیبی نمی‌رسانند.
  • پلی گلاس در برابر تغییرات دمایی مقاوم است و هیچ تغییر رنگی نمی‌دهد.
  • ورق‌های پلی گلاس طوری ساخته می‌شوند که هم‌زمان هم براق دیده می‌شوند و هم مات.
  • وزن ورق‌های پلی گلاس نسبت به سایر ام دی اف‌ها کمتر است و درکل یک کابینت سبک به‌حساب می‌آید.
  • اگر یک آشپزخانه‌ی کوچک و جمع‌وجور دارید و خیلی دل‌تان می‌خواهد کمی بزرگ‌تر و جذاب‌تر نشانش بدهید، بهتر است به این نوع کابینت فکر کنید. کابینت‌های براق و البته رنگ روشن، فضای آشپزخانه را هم بزرگ‌تر و هم دلبازتر نشان می‌دهند.
  • پلی گلاس از موادی ساخته می‌شود که کاملاً با محیط‌زیست سازگار است و بعدها به چرخه‌ی بازیافت برمی‌گردد. این گزینه می‌تواند دل هر طرفدار محیط‌زیستی را شاد کند!
  • این نوع کابینت در برابر نم و رطوبت مقاوم است و تا حد زیادی تاب و تحمل رطوبت و آب را دارد.
  • اگر خیلی اهل تنوع نیستید و بیشتر دل‌تان یک کابینت ماندگار و بادوام می‌خواهد، کابینت پلی گلاس را انتخاب کنید چون عمری طولانی و دراز دارد.

حالا که با مزیت‌های کابینت پلی گلاس آشنا شدید، بهتر است کمی در مورد تفاوتش با هایگلاس توضیح بدهیم.

تفاوت پلی گلاس و هایگلاس در چه مواردی است؟

 تفاوت پلی گلاس و هایگلاس دقیقاً از همان آخرین مرحله‌ی تولید شروع می‌شود. همان جایی که دوطرف ام دی اف را ورق ملامین می‌چسبانند و قرار است روکش نهایی را روی ورق‌ها بکشند. روی کابینت هایگلاس یک لایه پلکسی گلاس می‌چسبانند و روی پلی گلاس همان‌طور که گفتیم یک لایه پلی‌استر خاص قرار می‌دهند. همین لایه باعث می‌شود تفاوت‌هایی در کیفیت و ظاهر نهایی ورق‌ها ایجاد شود که در ادامه در موردشان توضیح می‌دهیم!

 

  1. اولین تفاوت پلی گلاس و هایگلاس در شفافیت ظاهری‌شان است. پلی گلاس به‌ مراتب صیقلی‌تر و شفاف‌تر از هایگلاس است.
  2. خط‌وخش روی هایگلاس اثر بیشتری دارد و زود خودش را نشان می‌دهد. درصورتی‌که روی کابینت‌های پلی گلاس به این راحتی‌ها خط‌وخش نمی‌افتد.
  3. همان‌طور که گفتیم پلی گلاس تمام درها را به روی نم و خیسی بسته است ولی هایگلاس چنین مقاومتی در مقابل رطوبت ندارد.
  4. ام دی اف پلی گلاس در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد و خم به ابرو نمی‌آورد ولی هایگلاس ممکن است در برابر حرارت، کمی تغییر رنگ بدهد.
  5. اگر از ورق‌ هایگلاس برای کابینت آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید باید مراقب باشید با مواد شوینده تماس پیدا نکند ولی پلی گلاس می‌تواند نسبت به این مواد مقاوم باشد. البته قرار نیست از شوینده‌های قوی برای پاک کردن پلی گلاس استفاده کنید. منظور این است که اگر ام دی اف پلی گلاس به‌طور غیرعمد با شوینده‌ها و مواد اسیدی تماس پیدا کند، مشکلی پیدا نمی‌کند.
  6. دوام و ماندگاری کابینت پلی گلاس نسبت به هایگلاس بیشتر است و سال‌های بیشتری سالم و بدون تغییر باقی می‌ماند.
  7. قیمت کابینت پلی گلاس از قیمت کابینت هایگلاس بیشتر است.

حالا که با ویژگی‌های پلی گلاس آشنا شدید و دیگر تفاوت پلی گلاس و هایگلاس را می‌دانید،  بهتر است برویم سراغ برندهای پلی گلاس! حتما در مورد برندهای خارجی موجود در بازار شنیده‌اید ولی ما قصد داریم از یک پلی گلاس ایرانی برایتان بگوییم. اگر می‌خواهید در مورد پلی گلاس فومنات بیشتر بدانید، بخش بعدی را ازدست ندهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *